november 05, 2006

en mycket syndig pastor

Pastor Ted Haggard bekänner: "Jag är skyldig till sexuellt omoraliskt leverne. Jag är en bedragare och en lögnare. Det finns en sida av mitt liv som är så motbjudande och mörk, och jag har kämpat med den hela mitt liv". länk

Denne man är inte vilken pastor som helst, utan ledare för det mäktiga National Association of Evangelicals med 30 miljoner medlemmar. Dessutom ledare för en lokal församling med 14.000 medlemmar. Han och hans kyrka har aktivt motarbetat homosexuella äktenskap.

Nu visar det sig alltså att han själv betalat för homosex och använt sig av knark. Och när det hela började uppdagas - ljugit.

...................

Ormen fanns där redan i paradisets lustgård. Och ormen har krälat in i våra hjärtan. Vi är alla förgiftade. Även den som ser frommast ut och talar det mest gudomliga språk har i varje blodsdroppe ett förbannat gift som ångar och kokar.

Det är därför Guds vrede vilar tungt över världen. Det är därför världen snart ska brinna. Det är därför helvetet finns.

Det finns bara en enda som har levt ett liv utan en droppe synd - Jesus Kristus. Det är bara han som kan rädda oss från Guds eviga vrede.

Omvänd dig därför, du vidrigt stinkande kräk!