januari 02, 2006

New Orleans + Estonia

Jag tittade idag på programmet Doktor Phil i TV4+ som handlade om Guds straffdom över New Orleans.

En polischef berättade gripande om hur hans enhet ville hjälpa folk men kunde inte alltid det eftersom de i stället var tvungna att ta itu med plundrare, våldsmän och krypskyttar som hela tiden försökte hindra hjälparbetet. Barn var i desperat behov av omedelbar hjälp, men man kunde inte bistå dem på grund av krypskyttar.

Och för några dagar sedan såg jag på ett program om Estonias förlisning som gick på Discovery. Där fick jag höra något jag inte hört förr av svensk media. När Estonia låg på sidan och höll på att sjunka och folk desperat klättrade upp på fartygets sida för att rädda sina liv, så fanns där våldsmän och plundrare som väntade på dem och slog dem och stal vad de bar på sig.

Mig förvånar det inte, för just så är det. Överallt ibland oss finns ondskans människor, beredda att plåga oss så fort de får minsta möjlighet.

Jag säger bara en sak - tack Gud för det evigt brinnande helvetet! Ära vare Gud för Gehenna!