december 23, 2005

Köp inte kvällstidningar!

"Jag har, i likhet med många andra, protesterat mot kvällstabloiderna genom att helt enkelt inte köpa dem de senaste tjugo åren." länk
Detta säger Anders Edenroth, sångare i Real Group.

Jag för min del läser inte ens längre Expressens nättidning.

Jag har följt kvällstidningarnas utveckling och kan konstatera när det gäller Expressen att efter det att chefredaktör Bo Strömstedt lämnade Experessen föll upplagan dramatiskt. För att hejda utvecklingen vek man in på mörkrets väg, tidningen blev en magnet för hämningslöst och gudlöst folk. Man blev en fräck skvallerpress och med mer och vågade inslag om sex. Löpsedlarna blev råare och promiskuösa. Detta fick sedan de mörka krafterna att vakna i många svenskars hjärtan och förtappade människor började åter köpa tidningen.

Ett rättfärdigt land skulle låta polisen utrymma Expressens byggnad på folk och sedan spränga skiten i luften.

Detta kommer tyvärr inte att ske, så därför hoppas jag att Gud i sin vrede på ett mirakulöst sätt förstör byggnaden.