november 11, 2005

välsignade mute knapp!

Jag brukar ofta tacka Gud för mute knappen på fjärrkontrollen. Alltså den som stänger av ljudet. Jag använder den flitigt. Speciellt när kvinnor som tror sig begripa nåt börjar babbla i TV:n.

Så fort jag ser att typ såna där som Lotta Gröning (s),
Inger Segelström (s), Ulla Hoffman (v), Ursula Berge (s), Birgitta Ohlsson (fp) Carolina Krook (biskop) ska till att öppna sina munnar så spritter det till automatiskt i mitt högra pekfinger och jag trycker på den välsignade mute knappen.

Tyvärr måste jag ju ändå titta på de där människorna och stirra på deras läppar för så fort de stängs sätter jag på ljudet igen.


Så bevaras jag i min inre frid.

Det är ju så att TV bolagen drivs av ett starkt politiskt tryck att ha med kvinnor i olika samhälls och debattprogram. Man söker alltså inte efter kompetens, erfarenhet, kunskap och visdom, utan man söker med lampa och lykta efter människor utrustade med en vagina och som är rappa i käften. Det tycker man är det allra viktigaste när en fråga ska belysas och debatteras.

Men tack och lov, detta vansinne kan jag protestera mot bland annat genom att använda mig av mute knappen så fort en sådan framträder.

Och därför är det också mute knappen som är mest sliten på min fjärrkontroll. Ibland har jag mardrömmar om att mute knappen inte fungerar, jag trycker och trycker men oljudet från deras läppar kan ändå inte tystas och det går bara inte att stänga av utan kvinnornas omdömeslösa, förvirrade, gudlösa och destruktiva tjatter tvingar sig på mig. Fy vad hemskt det är.